BLOG

Dapur elektrik

8 Dapur Elektrik Terbaik Di Malaysia 2022

Posted on
·
Bagi anda yang sukakan kemasan, penjimatan masa dan rekaan bentuk yang menarik, dapur elektrik adalah list barang dapur yang wajib ada di ruangan dapur anda. Tugasan memasak anda pastinya jadi lebih menarik dan seronok dengan kemudahan yang terdapat pada dapur ini. Tips Beli Dapur Elektrik Terdapat beberapa tips pemilihan dapur elektrik yang perlu penelitian khusus…
Read More Blog
Pencuci Muka Untuk Kulit Kering

11 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering Yang Berkesan (2022)

Posted on
·
Bagi anda yang masih lagi mencari pencuci muka untuk kulit kering, kusam, berminyak, berjerawat dan sebagainya, pastikan pemilihan produk yang anda pilih itu sesuai dengan kulit wajah anda dan sangat berbaloi untuk dibeli. Pemilihan pencuci muka terbaik sangat penting bagi memastikan kulit anda kekal segar, cantik dan berseri sepanjang masa. Dalam perkongsian ini, saya akan…
Read More Blog
Sabun Basuh Baju

14 Sabun Basuh Baju Wangi & Tahan Lama di Malaysia (2022)

Posted on
·
Pemilihan sabun cuci baju yang betul dan sesuai amat mempengaruhi kualiti baju agar sentiasa bersih, kekal elok, tidak berbau hapak dan wangi sepanjang masa. Anda mesti nak cari sabun basuh baju wangi tahan lama. Oleh itu melalui perkongsian artikel kali ini, saya akan senaraikan beberapa sabun pembersih pakaian yang wangi dan berkualiti tinggi. Pilihan sabun…
Read More Blog
basikal mountain bike

16 Jenama Basikal Mountain Bike (MTB) Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Membuat pemilihan jenama basikal MTB yang terbaik bukanlah mudah dan tidak boleh dinilai berdasarkan kecantikan dan reka bentuknya sahaja. Terdapat beberapa ciri penting yang perlu dititikberatkan terutamanya jenis basikal, saiz, fungsi dan juga gear yang digunakan. Apatah lagi jika ingin melakukan aktiviti yang sangat lasak, pelbagai ciri penting perlulah diteliti sehabis baik sebelum membeli sesebuah…
Read More Blog
Style rambut lelaki

9 Style Rambut Lelaki Smart & Pendek 2022

Posted on
·
Pada tahun ini, terdapat pelbagai gaya rambut lelaki yang boleh digayakan anda. Antara potongan rambut yang menjadi pilihan utama adalah style rambut lelaki pendek. Style rambut lelaki terkini dengan stail rambut pendek mampu menonjolkan sikap gentleman para lelaki, kelihatan lebih maskulin, kemas, segak dan kelihatan lebih bersih berbanding potongan rambut gaya lain. Disebabkan itu ianya…
Read More Blog
Mesin Kopi Terbaik

13 Mesin Kopi Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Buat penggemar dan pencinta kopi, kalau sehari tak kena secangkir kopi pastinya hari tersebut penuh dengan kemurungan. Kopi ini ibarat pelengkap hidup yang agak sukar dilepaskan rasanya. Jadi, mesin kopi terbaik merupakan perkakas yang perlu ada buat peminat kopi. Jika suami anda meminati kopi, boleh dijadikan hadiah untuk suami sempena hari lahirnya. Atau boleh diberikan…
Read More Blog
Hadiah Anniversary untuk Suami

25 Idea Hadiah Anniversary Untuk Suami

Posted on
·
Bila anniversary dah nak dekat, tentunya hadiah yang menjadi persoalan. Suami tentu dah ada hadiah anniversary untuk isteri. Sebagai isteri, kita mestinya tertanya-tanya apa nak bagi sebagai hadiah anniversary untuk suami tersayang? Bagi meraikan hari bahagia anda. Walaupun kecil, sebagai tanda ingatan. Untuk itu, kali ini jom kita lihat cadangan hadiah anniversary untuk suami. Idea…
Read More Blog
jenama tilam terbaik

7 Jenama Tilam Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Tilam antara keperluan penting untuk etiap rumah terutama yang sudah berkeluarga. Jadi anda tentu inginkan jenama tilam terbaik untuk kegunaan di rumah sendiri. Ini kerana tilam bukan saja membuatkan tidur lena dan selesa, malah mengelakkan masalah sakit belakang. Tips Beli Tilam (Cara Memilih Tilam Yang Bagus) Sebelum beli tilam, ada beberapa perkara yang perlu anda…
Read More Blog
skincare kulit kusam

13 Produk Skincare Terbaik Untuk Kulit Kusam (2022)

Posted on
·
Masalah kulit muka yang kusam sering kali membelenggu fikiran kaum wanita, tambah-tambah lagi dengan wujudnya masalah kulit yang lain seperti kulit berminyak, berjerawat, berjeragat dan sebagainya. Banyak produk skincare untuk kulit kusam sudah dicuba, tetapi hampa kerana tidak jumpa skincare terbaik untuk kulit kusam. Tanda Kulit Kusam Antara tanda-tanda kulit kusam adalah seperti berikut :…
Read More Blog
Bismillah 5

Kelebihan Bismillah 5 (Pendinding & Syifa)

Posted on
·
Pernahkah anda dengar Bismillah 5? Apa sebenarnya Bismillah 5 dan khasiatnya? Jom kita ketahui tentang ayat Bismillah 5. Selain Bismillah 5, terdapat juga Bismillah 3, Bismillah 4, Bismillah 6, Bismillah 7, Bismillah 9 dan Bismillah 20. Bismillah 5 merupakan ayat pendinding diri dan juga penyembuh (syifa) segala penyakit. Mengamalkannya akan memberi manfaat buat diri, melindungi…
Read More Blog
Hantaran Tunang Untuk Lelaki

14 Idea Hantaran Tunang Untuk Lelaki 2022 (Simple & Berguna)

Posted on
·
Anda bakal bertunang? Sedang mencari hantaran tunang untuk lelaki? Sudah tentu buat si gadis yang akan bertunang akan mencari hantaran tunang terbaik buat bakal tunang. Untuk itu, kali ini saya akan kongsikan senarai barang hantaran tunang untuk lelaki. Tak perlu lagi pening nak fikir apa yang perlu diisi dalam dulang hantaran tunang untuk lelaki. Sebaiknya…
Read More Blog
Doorgift Kahwin

31 Idea Doorgift (Goodies) Kahwin 2022 (Murah & Exclusive)

Posted on
·
Goodies kahwin atau doorgift perkahwinan merupakan hadiah kecil dari pihak pengantin kepada tetamu sebagai tanda terima kasih di atas kehadiran mereka untuk bersama-sama memeriahkan lagi majlis perkahwinan. Doorgift kahwin ini juga turut dikenali dengan nama gudis perkahwinan. Goodies kahwin ini juga merupakan salah satu pelengkap sesuatu majlis dan ianya juga mampu menceriakan lagi suasana dalam…
Read More Blog
Hadiah Untuk Ayah

15 Idea Hadiah Untuk Ayah Yang Istimewa & Bermakna

Posted on
·
Pelengkap hidup dan kegembiraan yang berpanjangan dalam kehidupan seseorang anak sudah tentulah dengan kehadiran kedua-dua ibu bapa. Terutamanya buat ayah, insan hebat yang tidak pernah kenal erti lelah untuk menyara kehidupan anak dan isteri. Bagi menghargai dan mengenang jasa seorang ayah, sudah tentulah salah satu caranya adalah dengan memberikan sesuatu sebagai hadiah untuk ayah yang…
Read More Blog
Hadiah Hari Jadi

11 Idea Hadiah Hari Jadi Untuk Lelaki & Perempuan (2022)

Posted on
·
Setiap kali sambutan hari kelahiran seseorang, pastinya semua orang akan tertumpu ke arahnya dan berusaha sedaya upaya untuk mengembirakan mereka pada hari istimewa tersebut. Apatah lagi jika si dia itu merupakan orang yang anda kasihi dan cintai. Pada hari istimewa ini juga, anda tentu ingin menyediakan hadiah hari jadi yang sangat istimewa bagi menambahkan lagi…
Read More Blog
Hadiah untuk Suami

13 Idea Hadiah Untuk Suami (2022)

Posted on
·
Hari jadi suami semakin menghampiri? Tapi hadiah tak ready lagi? Atau nak cari hadiah untuk anniversary? Tak usah kalut, dalam posting kali ini saya berikan idea hadiah untuk suami. Senarai hadiah ini pastinya akan disukai dan memikat hati mereka. Nak beli pun mudah. Klik, klik, tunggu barang sampai. Seperti yang kita tahu seorang figura yang…
Read More Blog
hadiah birthday untuk lelaki

13 Idea Hadiah Birthday Untuk Lelaki (2022)

Posted on
·
Alamak, birthday si dia dah nak dekat! Apa nak bagi hadiah ni? Tiada idea nak pilih hadiah birthday untuk lelaki? Tak usah risau. Dalam perkongsian kali ini saya akan kongsikan kepada anda beberapa idea hadiah birthday untuk lelaki yang sesuai buat para lelaki bagi memeriahkan lagi sambutan hari lahir mereka. Seperti kaum wanita, mereka juga…
Read More Blog

21 Idea Hadiah Untuk Perempuan (2022)

Posted on
·
Memberi hadiah merupakan salah satu cara kita menghargai seseorang dalam hidup kita. Walau bagaimanapun, terdapat segelintir lelaki yang mengalami masalah dalam membuat pemilihan hadiah untuk perempuan, bagi dijadikan sebagai kejutan di hari istimewa mereka. Sudah menjadi lumrah seorang perempuan, hadiah begitu sinonim dengan dirinya. Mereka begitu gembira jika menerima hadiah apatah lagi dari insan yang…
Read More Blog
doa tenangkan hati

9 Doa Tenangkan Hati dan Perasaan

Posted on
·
 Di saat hati gundah gulana, berdoalah kepada Tuhan Yang Esa agar hati tenang. Apa jua permasalahan yang datang, sentiasa berbalik kepada Allah. Hanya kepada Dia kita meminta dan memohon pertolongan. Bagi posting kali ini saya akan kongsikan doa tenangkan hati dan fikiran. Seperti yang kita semua ketahui, doa merupakan senjata orang Mukmin. Maka, pintalah kepada…
Read More Blog
mesin pengering baju

12 Mesin Pengering Baju (Dryer) Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Mesin pengering baju telah menjadi peralatan penting yang perlu ada di setiap rumah di samping mesin basuh automatik. Hal ini disebabkan oleh keadaan cuaca sekarang yang tidak menentu telah menyebabkan pakaian yang dibasuh menjadi lambat kering lalu berbau hapak. Selain itu, jika mahu jemur di bawah matahari pula, ianya akan mengambil masa yang agak lama…
Read More Blog
Hadiah Birthday Untuk Perempuan

15 Idea Hadiah Birthday Untuk Perempuan (2022)

Posted on
·
Birthday ibu, isteri, anak, adik atau kawan perempuan dah nak dekat? Tapi masih tak tahu nak bagi hadiah apa sempena birthday diaorang? Tak perlu pening lagi nak fikir, dalam posting kali ini saya sertakan pelbagai idea hadiah birthday untuk perempuan. Anda cuma perlu pilih yang mana berkenan di hati dan kena dengan bajet. Nak bagi…
Read More Blog
Hadiah Untuk Kawan Perempuan

11 Idea Hadiah Untuk Kawan Perempuan (2022)

Posted on
·
Kaum perempuan memang terkenal dengan sikap cerewet dan mempunyai ketelitian yang sangat tinggi terutamanya jika membeli hadiah untuk kawan perempuan mereka atau sesiapa sahaja. Apatah lagi kalau tempat yang ingin dikunjungi itu mempunyai pelbagai pilihan dan juga rekaan. Memang memakan masa yang sangat lama bagi anda untuk memilihnya. Oleh itu, daripada anda membuang masa yang…
Read More Blog
Hadiah Kahwin

15 Idea Hadiah Kahwin (2022)

Posted on
·
Boleh dikatakan setiap minggu, pasti ada majlis kahwin di pelbagai tempat. Sebagai tetamu jemputan, tak lengkap rasanya kalau datang ke majlis perkahwinan tanpa membawa hadiah kahwin rare dan berguna buat sang mempelai. Hadiah ini juga sebenarnya memainkan peranan dalam sesuatu majlis terutamanya majlis kahwin. Seperti menyambut ulang tahun, anda pastinya akan berasa teruja apabila menerima…
Read More Blog
serum terbaik

10 Serum Terbaik di Watson (2022)

Posted on
·
Apabila anda memikirkan tentang penjagaan kulit, perkara pertama yang terlintas di fikiran mungkin ialah pencuci muka, pelembap dan pelindung matahari. Tetapi bagaimana dengan serum muka? Serum sering diabaikan tetapi ia antara yang penting dalam rutin penjagaan kulit yang baik. Untuk posting kali ini, saya akan kongsikan serum terbaik untuk kulit muka anda. Apakah Itu Serum…
Read More Blog
Pewarna Rambut Halal

9 Pewarna Rambut Halal Sah Solat (2022)

Posted on
·
Ada di antara kita ingin mewarnakan rambut disebabkan oleh beberapa faktor seperti rambut beruban, rambut kering, kusam dan lain-lain. Namun begitu, anda mungkin sukar nak dapatkan pewarna rambut halal. Memandangkan kita beragama Islam, pengambilan produk yang halal perlu untuk memastikan wudhuk sah dan solat dapat dilaksanakan dengan sempurna. Sebenarnya, nak cari pewarna rambut halal itu…
Read More Blog
Basikal Elektrik

7 Basikal Elektrik Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Basikal elektrik yang juga dikenali sebagai eBike merupakan kenderaan alternatif mesra alam yang amat fleksibel untuk dikendalikan. Jika anda peminat sukan berbasikal, tentunya anda sudah mengetahui tentang basikal elektrik terbaik ini. Tetapi bagi anda yang baharu pertama kali mengetahui tentang kewujudan basikal ini, basikal elektrik ini adalah sejenis kenderaan yang menggunakan motor dengan tenaga elektrik…
Read More Blog
Makanan Kucing Terbaik

13 Makanan Kucing Terbaik di Malaysia

Posted on
·
Terdapat macam-macam jenama makanan kucing di pasaran. Sampai tak tahu nak pilih yang mana satu. Sebagai pemilik kucing anda tentunya inginkan makanan kucing terbaik buat si manja anda. Jadi, kali ini saya kongsikan makanan kucing yang bagus. Sama ada anda mencari makanan kucing untuk gemuk, makanan kucing untuk bulu gugur, makanan anak kucing atau makanan…
Read More Blog
kebaikan sacha inchi oil

Ini 8 Kebaikan Sacha Inchi Oil Yang Ramai Tak Tahu

Posted on
·
Anda pernah dengar Sacha Inchi Oil? Anda mesti tertanya-tanya Sacha Inchi Oil untuk apa dan kebaikan sacha inchi oil? Sebelum saya terangkan tentang kebaikan Sacha Inchi oil, sebaiknya kita kenali dulu Sacha Inchi. Apa itu Sacha Inchi? Sejak diisytiharkan sebagai salah satu makanan superfood, Sacha Inchi semakin popular. Ia dikatakan kaya dengan Omega-3, Omega-6, Omega-9,…
Read More Blog
Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak

11 Pencuci Muka Untuk Kulit Berminyak dan Berjerawat

Posted on
·
Kulit selalu berminyak? Jerawat pun asyik muncul je kat muka? Ok, jika anda alami masalah ini, anda perlu pastikan anda memakai pencuci muka untuk kulit berminyak. InsyaAllah ia mampu membendung masalah jerawat dan menjadikan wajah anda bersih dan segar sentiasa. Dalam artikel ini, saya dah senaraikan pencuci muka yang sesuai untuk kulit berminyak. Tip Memilih…
Read More Blog
Basikal Senaman Terbaik

12 Basikal Senaman Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Nak cari basikal senaman terbaik? Anda ingin menurunkan berat badan dan bersenam, tetapi sibuk, dan tidak mempunyai masa untuk pergi ke gim. Berbasikal dalam rumah ialah cara terbaik untuk kekal cergas dalam keselesaan rumah sendiri. Dengan adanya basikal gym, anda boleh kayuh basikal dalam rumah. Hujan ribut pun boleh kayuh basikal senaman untuk kurus badan….
Read More Blog
kelebihan berbasikal

14 Kebaikan Berbasikal Untuk Lelaki & Wanita

Posted on
·
Seringkali kita melihat ramai yang berbasikal di jalan raya. Sama ada secara solo ataupun konvoi beramai-ramai. Apa sebenarnya kebaikan berbasikal sampai ramai yang rajin melakukan aktiviti ini? Jom kita ketahui kelebihan berbasikal. Mungkin anda pun boleh mulakan berbasikal selepas mengetahui banyaknya faedah berbasikal. Nak mudah, beli saja basikal lipat. Boleh masuk dalam kereta dan berbasikal…
Read More Blog
Basikal Lipat Terbaik

9 Jenama Basikal Lipat Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
 Aktiviti berbasikal semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Lebih seronok jika dapat berbasikal di pelbagai tempat. Namun begitu, saiz basikal yang besar sukar untuk dibawa menggunakan kereta. Berbeza jika anda memiliki basikal lipat. Mudah untuk dibawa ke mana saja. Ini antara kelebihan basikal lipat yang menyebabkan ramai memilih untuk memiliki basikal ini. Tips Beli…
Read More Blog
tips untuk berjaya

Tips Untuk Berjaya

Posted on
·
Anda nak berjaya? Ramai yang mahu berjaya dalam hidup mereka. Malangnya, ramai orang tidak tahu bagaimana untuk mencapai perkara ini. Mereka tidak tahu apa langkah yang perlu diambil, atau apa kesilapan yang perlu dielakkan. Artikel ini akan memberikan tips untuk berjaya. Anda mungkin mencari tips untuk berjaya dalam hidup, tips untuk berjaya dalam bisnes ataupun…
Read More Blog
Hadiah Untuk Ibu

57 Senarai Hadiah Untuk Ibu

Posted on
·
Ibu insan terbaik. Mereka sentiasa mendahulukan kita dan sentiasa ada untuk kita walau apa pun keadaan kita. Walau bagaimanapun, kadang-kadang kita tidak tahu bagaimana untuk menggembirakan mereka. Apa kata berikan mereka hadiah! Tiada idea nak beri hadiah apa? Jangan risau, di sini saya kongsikan idea hadiah untuk ibu yang pasti buatkan mereka gembira dan terharu….
Read More Blog
Khasiat Kunyit Hitam

12 Khasiat Kunyit Hitam

Posted on
·
Anda pernah mendengar kunyit hitam? Sebenarnya terdapat banyak khasiat kunyit hitam terutama dalam bidang perubatan. Nama saintifik kunyit hitam ialah Kaempferia parviflora. Herba ini telah digunakan dalam perubatan tradisional sejak berabad-abad lamanya, dan kini semakin mendapat perhatian sebagai agen yang menggalakkan kesihatan. Untuk itu, dalam artikel kali ini, saya akan kongsikan tentang kegunaan kunyit hitam….
Read More Blog
Mesin Rumput Terbaik

7 Mesin Rumput Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Tengah mencari mesin rumput terbaik? Bagi yang ada rumput di halaman rumah tentunya ingin memastikan rumput sentiasa terjaga dan tak panjang. Kebiasaannya kita upah orang untuk potong rumput. Tapi, nak upah orang setiap bulan bila dijumlahkan setahun boleh dapat sebijik mesin rumput. Jadi, lebih baik beli mesin rumput dan potong sendiri. Lebih jimat dan memastikan…
Read More Blog
kipas siling terbaik

11 Kipas Siling Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Bila pindah rumah, kipas siling antara yang wajib ada. Berpeluh dibuatnya kalau rumah tiada kipas. Tidur pun tak lena. Nak pasang aircond setiap masa, boleh koyak poket. Melainkan anda pakai aircond inverter. Jika anda tercari-cari kipas siling terbaik, di sini tempatnya. Saya akan kongsikan kipas siling terbaik supaya senang untuk anda buat pembelian. Kipas Siling…
Read More Blog
jenama minyak zaitun

Jenama Minyak Zaitun Yang Boleh Diminum Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Minyak zaitun sangat popular dalam bidang kesihatan, kecantikan dan juga masakan. Ini kerana, terdapat banyak kebaikan minyak zaitun jika diamalkan. Jadi, dalam artikel ini saya akan kongsikan jenama minyak zaitun terbaik di pasaran. Minyak zaitun yang saya senaraikan di bawah adalah minyak zaitun untuk minum dan bukannya minyak zaitun untuk masak. Khasiat Minyak Zaitun Begitu…
Read More Blog
jenama jam tangan wanita

10 Jenama Jam Tangan Wanita Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Anda mencari jenama jam tangan wanita terbaik? Sama ada bagi tujuan pakai sendiri, hadiah untuk isteri, hadiah untuk ibu, hadiah untuk kekasih, hadiah untuk kekasih ataupun hantaran untuk perempuan. Jika ya, anda berada di tempat yang betul. Jam tangan semestinya sesuatu yang penting. Bukan saja untuk melihat waktu tapi juga sebagai aksesori yang menambah gaya…
Read More Blog
peti ais murah

Peti Ais Murah Terbaik di Malaysia (2022)

Posted on
·
Anda sedang mencari peti ais? Tapi kalau boleh tak nak peti ais yang mahal. Nak peti ais murah tapi berkualiti. Untuk itu, di sini saya ada beberapa cadangan peti ais murah. Sesuai untuk mereka yang mempunyai bajet rendah untuk mendapatkan peti sejuk. Dalam artikel ini saya akan kongsikan 3 jenis peti ais. Peti ais mini…
Read More Blog
hadiah untuk pengantin

35 Idea Hadiah Untuk Pengantin. Tanda Meraikan Hari Bahagia Mereka!

Posted on
·
Ada saudara mara atau rakan yang bakal berkahwin? Tapi anda tak tahu nak bagi apa sebagai hadiah untuk pengantin. Tak usah pening dalam artikel kali ini saya akan kongsikan hadiah untuk pengantin sebagai tanda meraikan hari bahagia mereka. Senarai hadiah ini ada yang mahal dan juga yang murah. Namun saya pilih hadiah yang berkualiti walaupun…
Read More Blog
petua halau semut

Ini 11 Petua Halau Semut Yang Berkesan!

Posted on
·
Rumah anda banyak semut? Letak apa saja makanan sekejap semut dah datang. Jangan risau! Dalam artikel ini saya akan kongsikan petua halau semut yang berkesan. Adakalanya semut datang bukan saja pada makanan yang manis. Tapi juga pada air kosong. Pelik tapi benar! Air kosong Cuckoo atau Coway itu pun jadi sasaran sang semut. Jadi, apa…
Read More Blog
barang hantaran lelaki bajet

27 Idea Barang Hantaran Lelaki (2022)

Posted on
·
Buat para wanita yang bakal melangsungkan pertunangan atau perkahwinan, barang hantaran antara persediaan yang perlu anda siapkan. Sama ada untuk hantaran tunang atau hantaran kahwin. Namun ada yang tak tau apa nak bagi sebagai barang hantaran lelaki. Oleh itu, dalam artikel kali ini, saya akan kongsikan barang hantaran lelaki. Anda pilih yang mana sesuai untuk…
Read More Blog
jenama oven yang paling bagus

Jenama Oven Yang Paling Bagus – Terbaik Malaysia 2022

Posted on
·
Anda tercari-cari jenama oven yang paling bagus? Nak buat kek, roti, panggang ayam. Tapi, apa jenama oven terbaik di Malaysia. Yang berkualiti, tahan lama dan harga berpatutan. Untuk itu, dalam artikel ini saya akan kongsikan jenama oven terbaik supaya mudah untuk anda buat pilihan. Beza microwave dan oven Mungkin ada yang keliru antara microwave dan…
Read More Blog
tempat menarik di melaka

11 Tempat Menarik Di Melaka (2022) – Lokasi Rugi Kalau Tak Pergi

Posted on
·
Nak ke Melaka? Tapi, apa tempat menarik di Melaka yang boleh dilawati? Ok, tak perlu pening-pening. Dalam posting ini saya kongsikan senarai tempat menarik di Melaka. Aktiviti Malam Di Melaka Bila tiba waktu malam, ini antara aktiviti malam di Melaka yang boleh anda lakukan:- 1) Naik Melaka River Cruise Bagi anda yang ingin menelusuri Sungai…
Read More Blog
Mainan Kanak-kanak Perempuan

15 Mainan Kanak-kanak Perempuan Terbaik 2022

Posted on
·
Ada banyak sangat mainan di pasaran. Sampai pening nak pilih mainan kanak-kanak perempuan yang sesuai. Kanak-kanak sememangnya suka dengan mainan. Sebagai ibu bapa kita tentunya ingin berikan mainan terbaik untuk anak-anak. Mainan yang bukan saja memberikan keseronokan tapi juga baik untuk perkembangan otak. Dengan itu, dalam artikel ini saya kongsikan mainan kanak-kanak perempuan untuk pilihan…
Read More Blog

5 Treadmill Murah dan Berkualiti (Terbaik Malaysia 2022)

Posted on
·
Atas faktor masa dan kekangan kerja anda mungkin tak berkesempatan untuk ke gym. Jadi, cara lain untuk kekal fit adalah dengan menyediakan treadmill di rumah. Nak beli yang mahal mungkin jadi kekangan dari segi bajet. Tapi, anda jangan risau, ada pelbagai jenis treadmill murah dan berkualiti yang terdapat di pasaran. Mana Nak Beli Treadmill? Anda…
Read More Blog
slow juicer terbaik

Slow Juicer Terbaik Malaysia 2022

Posted on
·
Anda yang suka buat jus minuman, tentunya mencari slow juicer terbaik supaya mudah nak buat jus kegemaran. Jadi, di sini saya akan kongsikan mesin slow juicer terbaik di Malaysia. Beza Slow Juicer vs Blender Bagi anda yang tertanya-tanya apa beza slow juicer dan blender, disini saya terangkan perbezaannya. Jika anda gunakan blender untuk buah jus…
Read More Blog
khemah camping terbaik

Khemah Camping Terbaik di Malaysia

Posted on
·
Anda sedang mencari khemah camping terbaik? Jika dulu berkhemah merupakan aktiviti yang sering dilakukan diluar. Tapi, sebenarnya anda boleh juga berkhemah kat rumah. Lagi seronok dapat berkhemah bersama keluarga. Dapat luang masa bersama dan kuatkan ikatan silaturrahim. Tak kira di mana pun anda nak berkhemah, tentunya inginkan khemah camping yang bagus. Jadi, kali ini saya…
Read More Blog
jenama jam tangan lelaki terbaik

Jenama Jam Tangan Lelaki Terbaik di Malaysia

Posted on
·
Anda tentunya sedang mencari jam tangan. Sama ada untuk kegunaan sendiri ataupun untuk dijadikan hadiah. Jadi mesti nak pilih jenama jam tangan lelaki terbaik. Untuk itu dalam artikel kali ini saya akan kongsikan jenama jam tangan lelaki terbaik untuk pilihan anda. Dari harga yang mahal dan juga harga yang mampu milik. Jenama Jam Tangan Lelaki…
Read More Blog
smart tv murah

7 Smart TV Murah Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Smart tv semakin mendapat perhatian ramai pada masa kini. Dibandingkan di awal kemunculannya, harga smart tv boleh tahan mahal. Kini, harga smart TV murah dan tidak jauh beza dengan tv biasa. Jika anda sedang bercadang untuk membeli TV baru, sememangnya artikel ini untuk anda. Apa itu Smart TV? Smart TV adalah tv yang membolehkan anda…
Read More Blog
Jenama Aircond Terbaik

Jenama Aircond Terbaik dan Jimat Elektrik di Malaysia

Posted on
·
Memandangkan cuaca yang selalu panas di Malaysia, memiliki aircond atau penghawa dingin sudah menjadi satu kepentingan. Bagi anda yang sedang mencari aircond, tentunya tertanya-tanya apa jenama aircond terbaik dan jimat elektrik. Untuk itu, dalam artikel ini saya akan terangkan jenama aircond terbaik untuk anda miliki. Dengan memiliki aircond, anda bukan saja merasa sejuk di rumah…
Read More Blog
kerusi gaming terbaik

9 Kerusi Gaming Terbaik & Berkualiti 2022

Posted on
·
 Bagi anda yang selalu menghadap komputer untuk bermain game tentunya inginkan kerusi gaming terbaik dan selesa.Tambahan pula bila bermain game akan mengambil masa berjam-jam. Jadi tentunya kerusi gaming memainkan peranan penting. Jika anda bekerja dari rumah kerusi gaming ini boleh juga digunakan untuk buat kerja pejabat. Yang penting selesa walaupun duduk lama. Jadi dalam artikel…
Read More Blog
air fryer terbaik

7 Air Fryer Terbaik di Malaysia & Kegunaan Air Fryer

Posted on
·
Air fryer merupakan alatan dapur yang semakin popular di kalangan ibu-ibu pada masa kini. Ia menjadi keperluan penting dalam setiap dapur kerana membantu memudahkan urusan menggoreng. Jika anda sedang mencari air fryer, anda tentu tertanya-tanya apakah air fryer terbaik di Malaysia? Jadi, dalam artikel ini saya akan kongsikan air fryer terbaik supaya mudah untuk anda…
Read More Blog
dapur gas terbaik

11 Dapur Gas Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Bagi pasangan yang baru berkahwin atau nak pindah rumah baru, dapur gas antara barang keperluan rumah yang wajib dimiliki. Sama seperti peti ais dan juga mesin basuh. Namun begitu, ramai yang pening nak pilih dapur gas terbaik untuk kegunaan rumah. Kini, anda boleh pergi ke kedai jual dapur gas secara online saja. Tak perlu lagi…
Read More Blog

9 Peti Ais Kecil/Mini Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Peti ais kecil sangat praktikal untuk kegunaan di ruang yang kecil dan sempit seperti bilik sewa, asrama, bilik hotel dan bilik pejabat. Memandangkan saiznya yang kecil, peti ais mini mudah untuk dibawa ke mana saja. Jadi, jika anda duduk bilik sewa senang nak bawa bila berpindah nanti. Selain itu, ada tempat nak simpan makanan supaya…
Read More Blog
Air Cooler Terbaik

7 Air Cooler Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Anda sedang merancang nak beli air cooler untuk rumah? Tapi, tak tau yang mana satu air cooler terbaik? Untuk itu, kali ini saya akan kongsikan air cooler terbaik untuk pilihan anda. Sebelum anda buat pembelian pastikan anda tahu beza antara air cooler dan portable aircond. Supaya nanti tak tersilap beli dan berlaku pembaziran. Fungsi Air…
Read More Blog
Kata kata semangat

93 Kata-kata Semangat Untuk Berjaya

Posted on
·
Tiba-tiba terasa hilang semangat? Seperti apa yang diimpikan takkan menjadi kenyataan. Usah gundah gelana, melayan rasa yang tak menentu. Anda perlukan kata-kata semangat untuk berjaya. Kata-kata semangat untuk diri sendiri. Supaya kembali bersemangat untuk mengejar impian. Untuk itu, kali ini saya akan kongsikan kata-kata semangat untuk berjaya. Harapan saya semoga anda yang membaca tidak putus…
Read More Blog
Beza Air Cooler dan Portable Aircond

Beza Air Cooler dan Portable Aircond

Posted on
·
Anda mungkin tertanya-tanya apa beza air cooler dan portable aircond? Ramai yang keliru sebenarnya dengan dua barang ini. Sampai ada yang dah tersilap beli.  Jadi, sebelum anda buat keputusan nak beli yang mana satu, jom kita kenali dulu beza air cooler dan portable aircond. Portable Aircond Vs Air Cooler  Gambar di atas menunjukkan portable aircond….
Read More Blog
jenama laptop terbaik

Jenama Laptop Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Disebabkan pandemik Covid-19 yang melanda seluruh dunia, kita semua terpaksa bekerja dan belajar dari rumah. Jadi, memiliki laptop sudah menjadi satu keperluan. Ia mudah untuk dibawa ke mana saja. Tapi, ramai yang tertanya-tanya apa jenama laptop terbaik? Supaya tidak tersalah beli laptop yang tidak berkualiti, di sini saya akan kongsikan jenama laptop terbaik dan juga…
Read More Blog
hadiah untuk lelaki

63 Hadiah Untuk Lelaki Yang Pasti Buatkan Mereka Tersenyum Gembira

Posted on
·
Anda sedang mencari idea nak bagi apa sebagai hadiah birthday untuk lelaki? Sama ada hadiah untuk ayah, hadiah untuk suami, hadiah untuk boyfriend, hadiah untuk bos lelaki, hadiah untuk anak lelaki, hadiah untuk sahabat lelaki ataupun hadiah untuk budak lelaki. Jangan pening-pening, di sini saya akan kongsikan hadiah yang sesuai untuk diberikan kepada lelaki. Hadiah…
Read More Blog
mesin basuh automatik

7 Mesin Basuh Automatik Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Anda sedang merancang untuk tukar mesin basuh baru? Atau ini kali pertama nak beli mesin basuh? Jika ya, anda wajar pertimbangkan mesin basuh automatik. Dan sebaiknya anda membuat pilihan dari jenama mesin basuh terbaik di Malaysia. Mesin basuh automatik merupakan barang keperluan rumah yang sangat penting. Sebagai ibu, dengan adanya mesin basuh automatik ia banyak…
Read More Blog
amalan murah rezeki

19 Amalan Murah Rezeki

Posted on
·
Anda mungkin tertanya-tanya apakah amalan murah rezeki yang boleh dilakukan. Sebenarnya ada banyak cara untuk menjemput rezeki. Tahukah anda rezeki bukan hanya tertakluk kepada wang ringgit? Akan tetapi ada kesihatan yang baik, anak yang sihat, jodoh yang beragama juga boleh dikatakan rezeki. Kita minta doa murah rezeki dan Allah kurniakan selain wang ringgit. Tanpa sedar…
Read More Blog

21 Aktiviti Bersama Keluarga Di Rumah

Posted on
·
Disebabkan PKP ramai terpaksa duduk di rumah. Apa kata sambil duduk di rumah itu kita isi masa yang ada dengan lakukan aktiviti bersama keluarga. Aktiviti yang kita lakukan adalah satu cara untuk mengeratkan hubungan kekeluargaan. Tambahan pula sebelum ini kita sebagai ibu bapa sentiasa sibuk bekerja sampai tiada masa untuk anak-anak. Ha, masa PKP inilah…
Read More Blog
anazr

9 Peti Ais 2 Pintu Murah & Terbaik di Malaysia 2022

Posted on
·
Tak dinafikan terdapat pelbagai jenis peti ais di pasaran. Jika anda sedang mencari peti ais tentunya sukar untuk membuat pilihan. Anda tentu tertanya-tanya peti ais 2 pintu murah dan terbaik di Malaysia. Namun begitu, sebelum membuat pilihan, anda perlu senaraikan ciri utama peti sejuk 2 pintu yang anda inginkan. Setiap orang berbeza keutamaan mereka. Antara…
Read More Blog
doa dipermudahkan urusan

Doa Dipermudahkan Urusan Yang Baik Untuk Diamalkan

Posted on
·
Dalam menjalani kehidupan harian adakalanya kita menghadapi saat yang sukar. Sama ada mahu ataupun tidak, waktu yang sukar itu tetap perlu dilalui. Namun begitu, sebagai seorang Muslim, kita boleh memohon doa dipermudahkan urusan.  Ada yang nak mohon doa dipermudahkan urusan bersalin, kerja dan juga perniagaan.  Bagi yang nak berkahwin, dipermudahkan urusan kahwin. Jika masih belum…
Read More Blog